ÖNEMLİ ! / IMPORTANT !

Sayın Ziyaretçi, Benimle ilgili ve ilişik, ilişkili Sosyal Medya (Instagram ve Twitter) üyeliklerimi sonlandırdım. Web siteleri, resim ve video vb. sosyal medya adres, etiket, vb. herşeyi dikkate almayınız! ❤ 💜 💛 💙 💕 💚🌷🍀🌻🥀🌹🏵🌼🌱🌸🌺🌿💐 ⛵⭐⭐🌞 Dear Visitor, I have terminated my related Social Media (Instagram and Twitter) memberships. websites, images and videos etc. social media address, tag, etc. ignore everything! Mr. Murat YAZGI English: Google Translate. 1June 2021 /Istanbul, Turkey

29 Temmuz 2018 Pazar

Keşif: Mozilla

Neler keşfettim Mozilla ile ilgili bu keşif yazısında keşfin yüzeyinde derinlere inmeden ve geniş bir anlatım yapmadan size kısa bir Mozilla keşfi hikayesi denilebilir bu yazı ama kendi  anlatış tarzımda.

Şimdi öncelikle, haydi başlayalım!

Eski bir Android sürümlü bir mobil telefonun hem kendi tarayıcıları ve sonradan yüklediğim bazı tarayıcılar nedense bir türlü istenilen işlemi yapmıyordu. Ve tarayıcılar böyle bir sayfa yok veya güvenli bağlantı oluşturulmadı vb bir bilgilendirme yazısı ile karşılaşıyordum. Ve hiçbir web sayfasına yönlendirme dahil yapmıyordu web tarayıcıları.

İşte böylesi sorunlar yüzünden
Allah'ın yardımıyla benim hafıza bile bana yardım etti.
Geçenlerde birkaç web  tarayıcısının yapamadığını yapmıştı. Neydi? Türkiye'de ücretsiz wi-fi veren işletmeler var. Bu ücretsiz wi-fi ağına bağlanıp gerekli koşulları yerine getirince ücretsiz kablosuz internet ile sörf yapılmakta. Fakat birçok web tarayıcısı ücretsiz wi-fi ağlarına bağlantı kurulduktan sonra işletmenin şifreli web sayfasına yönlendirilmesi ancak Mozilla Tarayıcısı ile mümkün olabildi.

İşte hatırladığım bu yaşanmış bilgi benim Mozilla Tarayıcısı hakkında olumlu izlenimlerimi size anlatmak ve neden olmadı sorusuna bir cevap bulunmasında benim bir küçük katkım olsun istedim size.

Linux işletim sistemli bir masaüstü bilgisayarda kurulu olan Mozilla Tarayıcısı ile ufak işlem yapılacak sanıyordum ama Mozilla her nedense bir türlü işlem için izin vermiyordu ben de benden vazgeçecek sandım. Neyse Ki benden vazgeçmedi Mozilla. Hem Mobil Web tarayıcısı Mozilla ve Masaüstü Web tarayıcısı Mozilla ile birlikte çalışarak işlem nihayet mutlu son ile hikayenin bitmesi harika oldu.

Siz de Mozilla'yı keşfedin ve sorularınızın cevabı belki Mozilla Firefox da olabilir.

Dünyanın hangi ülkesinde yaşıyor olsanız bile tüm internet siteleri (e-posta hizmet sağlayıcıları, ücretsiz wi-fi ağları, web siteleri) bunlar ile ilgili tüm işlemleriniz herhangi bir web tarayıcı size yardım etmiyorsa o halde Mozilla Firefox sizin için iyi bir seçenek olabilir. Ancak bazı durumlarda hem mobil hemde masaüstü Mozilla web tarayıcısı ile birlikte çalışmanızı öneririm. Çünkü teknoloji ve yazılım, sistem bilginiz de eğer yeterli değilse.

İşte bu keşif beni mutlu sona kavuşturdu inşallah sizlerde mutlu olursunuz.

Allah'a hamdolsun. Elhamdülillah!
Her şeyin en doğrusunu Yüce Allah çok iyi ve tam bilir.
Ben bilen bir insan değilim.
Bu yazı: Yalan ve yanlış, çeşitli hatalar içerebilir. Eksiklikler olabilir.  Özür dilerim.

Not: Bu yazıyı yazmadan evvel bilgi almam gerekti, emin olmam için. Bugün Yüce Allah nasip etti ve bu bilgi yazısı yazıldı. Allah'a şükür.
Önemli!
Her ücretsiz Wi-Fi ağı güvenli olsun-olmasın önemli işlerinizi ve internet üzerinden alışveriş dahil yapmayın. Ancak satın aldığınız mobil ve ev internet paketinden işlerinizi yapabilirsiniz. Ancak kendi bilgisiyarınız ve mobil cihazınızdan, ücretini ödediğiniz internetten önemli işlerinizi yapınız! Unutmayın! Başkasına ait internet bizim değildir. Başkasının interneti ile güvenli sörf tehlikeli olabilir! Kişisel bilgilerinizi koruyun. Ve eğer başkasının interneti yasal bir hizmet ise alışveriş yapmak yerine gazete, dergi, blog yazıları ve çeşitli yazılar okuyun. E-posta ve banka işlemleri, alışveriş ile ilgili işlemler için ücreti ödenmiş güvenli ve yasal internet üzerinden yararlanın. Ancak ücreti ödenmiş yasal ve güvenli güvenlik uygulamalarından yararlanın. Belki muhteşem bir güvenlik olmasa bile kanuni haklarınız olur..  Kanuni haklarınızın olması için isminizin yazılı olduğu  fatura ve sözleşme olması gerekir. Ancak bir tanıdığınız veya aileden birisinin belgelerde imzası ve ismi varsa o yasal tanınan kişi ile birlikte kurumlara gidip kanuni yönden haklarınızı öğrenebilir ve nasıl yapılacağı vb bilgiler size  doğru ve kolay bir yol sunacaktır. Bu önemli! GÜvenilir ve yasal Ücretsiz Wi-Fi ağlarından yararlanabilmek için kendinize koyduğunuz katı kuralı birazcık esnetebilirsiniz. Örneğin: E-posta okuma ve göndermek, mesajlaşma, sosyal medya vb işlemler için dikkatli ve birazcık esnetebilir ve bu esneklik kısa süreli olması, devamlı bir esneklik olmamalıdır!..
Uyarı!
Burada yer alan bilgiler tavsiye niteliği belki taşıyabilir ama doğruluğu kanıtlanabilir bir bilgi olmaya bilir. Lütfen Yasalara uyunuz. Ancak kanunlar tüm ülkelerde yaşayan her insanı koruyabilmelidir. Bu da tüm ülkelerin birlikte koruyucu yasalar üzerinde çalışma yapması ve kanun her ülkede insanı düşünen, koruyan, hakkını savunabilmesinin engellerini ortadan kaldırmak için ancak tüm ülkelerin birlikte işbirliği ile sağlanabilir.

Hiç yorum yok: