ÖNEMLİ ! / IMPORTANT !

Sayın Ziyaretçi, Benimle ilgili ve ilişik, ilişkili Sosyal Medya (Instagram ve Twitter) üyeliklerimi sonlandırdım. Web siteleri, resim ve video vb. sosyal medya adres, etiket, vb. herşeyi dikkate almayınız! ❤ 💜 💛 💙 💕 💚🌷🍀🌻🥀🌹🏵🌼🌱🌸🌺🌿💐 ⛵⭐⭐🌞 Dear Visitor, I have terminated my related Social Media (Instagram and Twitter) memberships. websites, images and videos etc. social media address, tag, etc. ignore everything! Mr. Murat YAZGI English: Google Translate. 1June 2021 /Istanbul, Turkey

14 Eylül 2021 Salı

İ.T.Ü.'de bir güneş doğar adı Umutcan Ay

İTÜ birincisi Umutcan Ay'ın mezuniyet konuşması sosyal medyayı yıktı geçti

İTÜ'nün 248. yıl birincisi Umutcan Ay'ın mezuniyet konuşması sosyal medyada binlerce defa paylaşıldı. Konuşmasında başta kadına yönelik şiddet ve toplumsal sorunlara değinen Ay, "Bizler ve bizim yetiştireceğimiz çocuklar hegomanların elinde yozlaşmış sistemi değiştireceğiz." ifadelerini kullandı.

İstanbul Teknik Üniversitesi'nin 248. yıl birincisi, İşletme Mühendisliği bölümü mezunu Hüseyin Umutcan Ay'ın sözleri gündem oldu.

Mezuniyet törenindeki konuşmasına "Toy olmam, bu 5 senede hiçbir şey öğrenmediğim anlamına gelmiyor" diyerek başlayan Ay, asgari ücretle geçinemeyenlerden kadına yönelik şiddet ve cinayete, gençlerin gelecek kaygısından akranı mühendis ve mimarların asgari ücrete mahkum edilmesine kadar birçok konuya değindi.

DAKİKALARCA AYAKTA ALKIŞLANDI

İTÜ Ayazağa Yerleşkesindeki stadyumda düzenlenen törene katılanların dakikalarca ayakta alkışladığı konuşmasında Hüseyin Umutcan Ay, "Bizler ve bizim yetiştireceğimiz çocuklar hegemonların elinde yozlaşmış bu sistemi değiştireceğiz. Değiştirmeliyiz" dedi.

ıtu2

İTÜ birincisi Ay, sosyal medya kullanıcılarının binlerce defa paylaştığı konuşmasında şunları söyledi;

"HABERLERİ TAKİP EDEMİYORUM"

''Sorguladığınız şeyi öğrenmeye başlarsınız, öğrendiğiniz şey sizi bazen uykularınızdan da edebilir. Ben bu bedeli ağır bir şekilde ödedim. Ve şimdi sizlerle bu yükü paylaşmak istiyorum. Son bir yılım Türkiye'deki kadına şiddetin kökenini araştırmak ve buna bir çözüm üretmekle geçti. Ve sevgili arkadaşlarım ben artık haberleri takip edemiyorum. Çünkü sorunu biliyorum. Çözümü biliyor ve bu çözümü uygulayamıyorken; ben o ölen kadınların kanını elimden çıkaramıyorum. Benim bu yolda ödediğim bedel bu oldu. Fakat bu insanlığın ödediği bir bedelle kıyaslanamaz bile.

Peki sadece sorun bu mu? Ülkenin doğusuna bakın, daha çocuk yaşta kız çocuklarının evlendirildiğini görürsünüz. İstanbul'a bakın, asgari ücretle 4 kişilik ailesini geçindiremediği için intihar eden o güzel insanları görürsünüz. Taksim'e bakın, sırf orada hayat ona daha farklı bir seçenek sunmadığı için ara sokakta katledilmiş yatan o güzel insanları görürsünüz. O kadar da uzağa gitmeyin sıra arkadaşlarınıza bakın. Sırf deneyim elde edebilmek için haftanın 5 günü 5 kuruş para almadan şirketler tarafından sömürüldüklerini görürsünüz.

ıtu

"AYNI ZAMANDA KORKUYORUZ"

Bir de son olarak potansiyel geleceğinize bakın. Orada sırf iş bulamadığı için asgari ücrete mühendislik ve mimarlık yapan akranlarınızı görürsünüz. Karanlıkta olduğumuzu düşünüyoruz biliyorum. Aynı zamanda korkuyoruz da. Sorunları biliyoruz peki çözüm ne? Kaçmak mı? Belki de birileri bizim için her şeyi çözsün diye arkamıza yaslanıp beklemeliyiz. Ya da başımıza gelmediği sürece sorun yokmuş gibi de davranabiliriz.

"BİRBİRİMİZDEN BAŞKA KİMSEMİZ YOK"

Hayır, bunu üzülerek söylüyorum ki; bu yolda birbirimizden başka kimsemiz yok. Çünkü unutmayın ki herkes bir gün ölür. Buna sizler de dahilsiniz saygıdeğer büyüklerim. Ve geriye kalan bizler ve bizim yetiştireceğimiz çocuklar hegomanların elinde yozlaşmış bu sistemi değiştireceğiz. Değiştirmeliyiz...

Bunu insanlık için, insan olarak yapacağız. Çünkü bizler insan olmayanların elinden fazlasıyla çektik.

Yarattığımız bu yeni dünyada onlar sadece yozlaşmış bir düşüncenin son temsilcileri olarak kalacaklar."


Bu haber Mynet web sitesinden alıntılanmıştır. Haber içeriği bozulmadan olduğu gibi aynısı olarak yayınlanmıştır. Görsellerin hepsi eklenememiştir. Bilginize.


Not: Umutcan Ay isminde ki Türk insanını yürekten tebrik ederim. O İ.T.Ü. okulunun duvarları bile şahit olmamıştır senin gibi yürekli ve mert bir konuşmacıya. Allah razı olsun sizden, alinizden ve tüm vesile olmuş okuduğun kitaplardan, kaleminden, eğitmenlerinizden, iyi arkadaş ve iyi dosttan vesaire.


Bir tavsiye; Umutcan, hiçbir siyasi ve dini dahil herhangibi bir yasal ve yasa dışı grup, örgüt kümelerin elemanı olma. İlla ki; kararın her ne olusa olsun temiz yürekli bir insan ol.

Zaten bir kümenin insanlarını eğitmek ve iyiliğe dönüştürmek doğrularla yapılırsa kolay olmayacaktır. Çünkü Lider ve adamları etkendir. Bir de bazı elemanları yola gelmesi de çok zor olabilir. Lidere bağlanmış eleman biraz zor yola gelebilir. Ama sen Umutcan, helal olanı seç. Seçimler ve tercihler çok doğru olmasına özen göster. 


Umutcan, ben sizden yaşça büyük olurum.  akıl ile büyük olmak ise farklıdır. Ben akıllı değilim. Allah'ın verdiği akıl benim tarafımdan çok sömürüldü. Allah affetsin bizleri. Amin. İnşallah. Asıl gerçek büyüklük  sadece Allah.


Umutcan, sen sadece Allah'a ait ol. Yalan senden korksun. Yalan ve haram seni görünce kaçsın... Gülümse. Hayata Merhaba diyenlere ne mutlu!





ben yıllardır yazdım. Siz ziyaret etmediniz. Okumadınız. Kimi zaman üzüldüm. Kimi zaman sitemkar oldum. Ama siz yine bilmediniz. Çünkü yoktunuz.


Fakat bu sabah okuduğum İ.T.Ü. okulunu birincilikle bitiren bir genç mezuniyet konuşmasında yaşından büyük akıllıca bir konuşma yapmış. Alkışlanmış. Ben de orada olsaydım alkışlardım. Tebrik ederim. 

Yorum yapmak yerine ekleme yapmayı tercih ettim. 

Ülkemizi Halk yönetsin isteğinde idim. Ve yazılarımda da okursunuz. 

Halkın yönetmesi konusunda da haklı çıktım.

Halk olursa siyaset ve kafa ütülüyen proganda değil doğru hizmet ve işler yapılır.


Siyasiler bir kümedir. Kümelerini ayakta tutmak için elemanlara ihtiyaçları vardır. Elemanlar halkın içinden seçilir. Çünkü lider ve tayfası iyi ekonomik koşulların içerisinde olmalıdır. Bu kümeler sadece siyasi değildir.

Tarikat, siyaset içeren, çeşitli grup, dernek ve vakıflarla S.T.K. elbisesi içine girerek Toplum için çalışan kuruluşa dönüşür. Görüntü budur.


Ben ülkemizi halk yönetsin isterim. Sömürü ve enflasyon, düşük ücret politikası ve PKK, DHKP-C vb.  son bulacaktır. 


Düşünün; Erdoğan'nın TRT ve Vakıfbank ve diğer atamaları iyi imkan ve maaşlı elemanları olurlar. Oysa alınteri ile değildir.

Bu atamalar ve kamu kurumlara yerleştirilen elemanlar siyasi olur ve alın teri değildir.

Bunlar nasıl da AKP işleri doğru olarak kanıksanmış. Haram değil mi? Ve kul hakkı, devlet hakkı, insan hakkı ve de KPPS sınavına giren insanların da hakları yok mu?

O elemanlar  hangi partinin olursa olsun atamaları ve işe yerleştirilmeleri siyasi değil mi?

elde edilen CV bile siyasi referans ve torpil içerecektir. Diğer ifade ile; haram ile kazanılmış ücret, iş ve hak, kanun olacaktır.

Samimi ve içten helal içermeyen bir CV oluşturdular yalanlarla süsledikleri.


Siyaset ve siyasiler hep kendileri için var. Ve bu aslında hiç değişmedi. 


Ülkemizin kaderi Milletin Efendisi Erdoğan'nın ve CHP ve diğer siyasi olan-olmayan her örgütün, yasa dışı örgütlerin dahil eline teslim edilemez ve edilmemelidir.


Türk Halkının aklı ve vicdanı siyasilerin sömürü aracı olmamalıdır. 


Kula kul olmadan Ülkemizi Halk yönetimi yönetmelidir.


Erken Seçim Olmalıdır. Artık ülkemiz ve devletimiz birilerinin asla olmamalıdır.


İslam dini tek dindir. İslam dini doğru kanaldan doğrular ile öğrenilmelidir. 

ülkemiz Tarikatlar içermektedir. Bunlar ise Denetlenmesi elzemdir. Her dini yapılaşma veya gruplar denetlenmelidir. Siyasi olan-olmayan her yasal görünümlü örgütler denetlenmelidir. Her küme denetlenmelidir.

Hazır denetlenme başlarsa başta AKP ve Lideri, elemanları dahil denetlenmelidir.


Önemli !!!! ! ! ! !

Bu yazı: yalan ve yanlış, eksik ve hata içerebilir. Çok da doğru bir yazı olmayabilir.




Hiç yorum yok: