ÖNEMLİ ! / IMPORTANT !

Sayın Ziyaretçi, Benimle ilgili ve ilişik, ilişkili Sosyal Medya (Instagram ve Twitter) üyeliklerimi sonlandırdım. Web siteleri, resim ve video vb. sosyal medya adres, etiket, vb. herşeyi dikkate almayınız! ❤ 💜 💛 💙 💕 💚🌷🍀🌻🥀🌹🏵🌼🌱🌸🌺🌿💐 ⛵⭐⭐🌞 Dear Visitor, I have terminated my related Social Media (Instagram and Twitter) memberships. websites, images and videos etc. social media address, tag, etc. ignore everything! Mr. Murat YAZGI English: Google Translate. 1June 2021 /Istanbul, Turkey

9 Mart 2019 Cumartesi

Kitap üzerine konuşmak

ALLAH'ım! 8 mART 2019 dÜNYA kADINLAR GÜNÜNÜ HERKESE HAYIRLI VE MÜBAREK,
BEREKETLİ VE HUZURLU EYLE. AMİN. İNŞALLAH.


Üsküdar’da bulunduğum zaman dilimi ve gün aydınlığı içerisinde Nevmekan’a uğradım.
Eski Evlendirme Dairesi olarak hizmet veren güzel ve boğaza sırtını dönmeyen, seyrettiren, izlettiren, Martı seslerini duyabileceğiniz (dışarıda olmak kaydıyla) iyi bir mekan Nevmekan. Üsküdar Belediyesi tarafından Nevmekan isimli yemek yenilen, kitap okunabilen ve bir de sahne içeren hoş bir mekan Nevmekan olarak farklı bir hizmet kompleksine dönüştürülmüş Üsküdar Belediyesi tarafından. Ücretsiz çay ve kek, ücretsiz seçeneklerin olduğu bir mekan Nevmekan. Ücretsiz İnternet te bunlardan bazısı. Bilgisayar ve tablet, telefonlarınızdan herhangi bir birisi mutlaka yanınızda olsun ki vakit güzel geçiyorken kayda almanız gereken bir şeyler olabilir. Veya sadece kitap okumak da iyi bir seçenek. Yalnız boş duran bir piyano ve beyaz renkli üstelik çok güzel. Ama boş duran bir piyano çok sesiz bir mekan olarak pek iyi değil. Ses var ama insan sesi ve garsonların bir şey içer misiniz demesi. Yani Piyanonun güzel sesinden mahrumsunuz. Tahminen bazı gün ve saatler de özel etkinlikler olabilir. Bilgi Belediyenin kendisinde. Nevmekan nerede? Üsküdar, İstanbul / Türkiye. Google Harita üzerinden ulaşım bilgilerine ulaşmak şimdi çok daha kolay.
Bu kadar tanıtım ve bilgi yeterli. Gelelim konumuza.

Nevmekan içerisindeyken iki kitap iki farklı yazardan okudum. İçerik farklı ve her şey de. Fakat,
bir şey dikkatimi çekti. Konu seçerken bildiğimiz şeyleri anlatılıyor. İnsan hayatının kısacık bir öyküsünü. Yabancılık çekmeyeceğiz işte benim hayatım da veya tanık olduğum uykuda yatan şuur etkisi ile uyandırılışımız. Ama asıl konuyu atlanmış. Çocuğa ve bir insana anlatmalıydık hayatı...
Mesela, bir parçasını yediğimiz ekmeği yiyemeyeceğimiz olan parçasını bir arkadaşımız ile bölüşmeyi veya kuşlar ile ekmeğimizi bölüşerek hayata gülümsemenin güzel bir şey olduğunu.
Karıncaları gördüğümüzde üzerine basmamayı öğrendiğimiz de hayat yine güzel olacağını.
Kötü söz söylemeden ve bağırmadan da karşımızda ki insana derdimizi anlata bilmenin mutluluğunu yaşamanın hayata merhaba demek olduğunu anlayacağız.
Ağaçların meyvesini yerken dalları kırmadan meyveye ulaşmanın ve şükretmenin de mutluluğunu yaşamanın..

Evet. Çöpleri çöp kutusuna atarak çevremizi kirletmemenin.. Sigara ve alkol, madde kullanımının sadece insana zararlı olmadığını anlatabilmeliyiz. Gürültü VE ÇEVRE KİRLİLİĞİNİN SADECE İNSANA DEĞİL TABİATA DA ZARARLI OLDUĞUNU DA FARKINA VARMALIYIZ.

FARKINA VARMAK... HAYATA MERHABA DEMEK İLE BAŞLAR...

Not: Üsküdar Belediye web site adresi: http://www.uskudar.bel.tr/ Her türlü sorunuzu sorabilirsiniz.

Nevmekan’a ziyaretim seçim gününe denk geldiği için hoş vakit geçirirken birden bire ne olduğunu anlamadan birisi yanıma oturdu. Merdiven basamaklarında oturuyordum. Kalabalık ve üstüm de pek uygun değildi genç insanların arasına karışmaktan çekindim. Ben de davetsiz misafire nezaket gösterdim. Davetsiz misafir bir değil bir kaç kişiydi. Birisi yanıma oturuyordu ve diğeri de kamera ile çekim yapıyordu. Ben de uygun cümleler ile nezaket gereği davetsiz misafire sorduğu sorulara usulünce nezaketen cevaplar verdim. Görevi devam eden Üsküdar Belediye Başkanı ile alakalı sorulardı. Beni onların montajını yaptığı bir video içerisinde görürseniz açıklamam bu şekildedir.
Benim de YouTube Kanalım var ve kendi videolarımı montajını yaptığımdan biliyorum. Ve böylece Montajlanan video farklı olabiliyor. Televizyon ve Sinemada da bu işler böyle yapılır. Yani sizler ham bir video izlemezsiniz. O Videolar birçok aşamadan süreçler ile ilerler. Nasıl yansıyacağım bilemem o videonun içerisinde. Belki video içerisindeyim veya olmaya bilirim veya çok hızlı bir sahne içerisinde de olabilirim. Ücretsiz ve davetsiz katıldım onların video çekimine. Habersizdim.
Bu bilgilendirme ile sizi kendi yazımla bilgilendirdim. Kimseden şikayetçide değilim ayrıca. Ben partili bir kimse olmadığım için onlar tarafından partili havasına sokulmam. İnşallah.

Kısa kısa... 

Yüce Allah’a Hamdolsun.
Elhamdülillah!
Yüce Allah daha iyi bilir her şeyi.
Ben hiçbir şey bilmiyorum.
Ben hiç bir kimseyim.
Ben bir hiç!
Özür dilerim.


Hiç yorum yok: