ÖNEMLİ ! / IMPORTANT !

Sayın Ziyaretçi, Benimle ilgili ve ilişik, ilişkili Sosyal Medya (Instagram ve Twitter) üyeliklerimi sonlandırdım. Web siteleri, resim ve video vb. sosyal medya adres, etiket, vb. herşeyi dikkate almayınız! ❤ 💜 💛 💙 💕 💚🌷🍀🌻🥀🌹🏵🌼🌱🌸🌺🌿💐 ⛵⭐⭐🌞 Dear Visitor, I have terminated my related Social Media (Instagram and Twitter) memberships. websites, images and videos etc. social media address, tag, etc. ignore everything! Mr. Murat YAZGI English: Google Translate. 1June 2021 /Istanbul, Turkey

9 Ocak 2020 Perşembe

For Linux & Free Software (Turkish)

Merhaba!

Allah'a şükürler olsun!

Ubuntu İşletim Sisteminin Dell Marka bir dizüstü bilgisiyarda görmek ve Ubuntu'nun Twitter sayfasında, www.hepsiburada.com isimli ticari satış amaçlı bir web sitesinde de görmek mutluluk verici gelecek için. www.hepsiburada.com internet üzerinden satış yapan web sitesinden Ubuntu İşletim Sistemi yüklenmiş Dell Marka dizüstü bilgisiyarlardan alan kişilerin kimisi ilk kez Linux ile karşılaşması ve tanışması olmuş. Yorumlar oldukça olumluydu. Düşünsenize; Bir Linux tabanlı Ubuntu  ilk defa bir eve, ofise vb. giriyor.. İlk defa Linux ile tanışılıyor. Vs. Bu çok iyi! (FreeDos olarak satışa sunulan bilgisiyarlar ve bu bilgisiyarları alan insanların yorumları)

Bilgisiyar üreticilerinin ve satıcılarının Özgür Yazılım Dünyasına kapılarını açması ile Özgürlük her eve, ofis vb. her yere ulaşması iyi bir motive edecektiktir Özgür Yazılım Dünyasında çalışan her yürekli özgür insanı.

Türkiye Cumhuriyetinde bilgisiyar satan herhangi bir Market'e gitseniz ne göreceksiniz? Microsoft ve Apple ürünlerinin satıldığını görmüş olacaksınız. Pazar hakimiyeti Microsoft ve Apple şirketinin. Siz satıcıdan talep ettiğiniz de ne olacak? Karşı çıkacak! Haklı talebiniz olumlu karşılanmamış olacaktır. Yıllar önce bir müşteri kanuni yollara müracaat eder ve haklı çıkarak mahkemeden olumlu bir yanıt almış. Yani satıcı size istediğiniz bir Bilgisiyarı Linux yüklü olarak satmak zorunda. Mahkeme kararı kesindir. Bu Satıcının işine gelmiyor olabilir ama çünkü para hem tatlı hem de özgür olmayan zihniyet kalıplara hapsolunur...

İş sadece satıcıyla olmuyor.. Üreticilerin ve halkın istemesiyle pazar çeşitlenir. Ya da pazar Microsoft ve Apple ile dar kapsamlı sıkışık olmaya devam eder.

Linux yüklenmiş bir bilgisiyar fiyat bakımından da ucuz olur. Siz sadece az bir paraya bilgisiyar almanın mutluluğunu yaşamış olursunuz.
Satıcı eğer 'Nuh' diyor ama 'Peygamber' demiyorsa işiniz zor kardeşler! Yine mahkeme yolu görünecek. Biz insanlar talep etmeliyiz ama hiç kolay değil, biliyorum.

Linux ayrı bir gezegen gibi...
Her şey olmayabilir...
Destek olunursa çok daha iyi olacaktır.
Mesela, Blender 3D ile harika işler yapmak istiyorsunuz ama bir türlü kendi anadilinizle yazı yazamadınız farz edelim. Peki nasıl kendi lisanımız ile yazı yazabileceğiz?
Kendi dilimize uygun yazı fontu eklersek yazımızı yazabileceğiz. Çünkü Blender 3D'nin ana dili İngilizce. Ayarlardan kendi lisanınızı seçebiliyorsunuz ama seçtiğiniz dil İngilizce'den farklıysa örneğin, Türkçe ise kısmen Blender 3D Türkçe olacaktır. Yani bu kullanıcı açısından biraz uğraştırıcıdır.

Destek olunduğunda her şey daha iyi olur! Örneğin, Özgür Yazılım daha iyi gelişir ve dil sorunu çözülür. Mesela, OpenShot ve Blender 3D kardeşliği ile çok daha iyi seviyede iyi işler yaptığınızı şimdiden hayal edin ve hayali gerçeğe dönüştürmek siz değerli insanların değerli katkılarıyla mümkün.

Büyük şirketlerin ve tüm oyun üreticilerinin desteği de çok önemli.
Hayal edin!.. Linux yüklü bir bilgisiyarda oyun oynaya bildiğinizi.
Evet! oyun oynaya biliyorsun ama sadece online ve Ubuntu, Mint, Pardus vb. işletim sistemlerinin market içerisinde birkaç oyun var ama seni mutlu eder mi? Bilmiyorum.

Destek olmak nedir?
* Kod yazmak.
* Linux işletim sistemi yüklenmiş bilgisiyarları üretmek ve satmak.
* Ücretsiz Özgür Yazılım üretmek ve kullanmak.
* Linux ve Özgür dünyaya maddi bağış yapmak. Çeşitli bağışlar kabul ediliyorsa yapmak. Teşekkür etmek serbest!
* Bir yazılımın (Pardus, Ubuntu vb. Blender 3D, Krita, Gimp vb. Vs) Anlaşılırlığı ve kullanım kolaylığını daha iyi hale getirilirse harika olur!

Vb. Vs.

..............

Daha önce yazmıştım bir yazımda,
Fakirin en iyi yardımcısı "Özgür Yazılım"! Size birçok seçenek sunuyor ve işlerini yapabiliyorsun.
öyle olmuyorsa böyle oluyor. Ama oluyor ve seçenekler çok fazla.

Not:  Önerim; Linux Dağıtımlarını tek bir çatı altına toplansa ve buradan 3-5 Dağıtım çıkartılsa harika olur! neden? Hem zamandan tasarruf hem de enerji ve akıl, heyecan ile  daha iyi kalite de Dağıtımların çıkması.  Heyecan yine var ama yine devam edecek ve gelecek uzak olmayacak! Bir önerim.

Allah razı olsun herkesten.
Çok Teşekkürler herkese!

Yüce Allah'a hamdolsun.
Elhamdülillah!
Her şeyin en iyisini ve en doğrusunu sadece Yüce Allah bilir.
Ben hiçbir şey bilmiyorum.
Ben bilen bir insan değilim.
Ben hiçbir kimseyim.
Ben bir hiç'im.
Ben bir hiç!
Özür dilerim.

Hiç yorum yok: