ÖNEMLİ ! / IMPORTANT !

Sayın Ziyaretçi, Benimle ilgili ve ilişik, ilişkili Sosyal Medya (Instagram ve Twitter) üyeliklerimi sonlandırdım. Web siteleri, resim ve video vb. sosyal medya adres, etiket, vb. herşeyi dikkate almayınız! ❤ 💜 💛 💙 💕 💚🌷🍀🌻🥀🌹🏵🌼🌱🌸🌺🌿💐 ⛵⭐⭐🌞 Dear Visitor, I have terminated my related Social Media (Instagram and Twitter) memberships. websites, images and videos etc. social media address, tag, etc. ignore everything! Mr. Murat YAZGI English: Google Translate. 1June 2021 /Istanbul, Turkey

2 Nisan 2024 Salı

Motosiklet ve Karaborsa

Image: by PNGWING www.pngwing.com


Sıfır ve ikinci el motosiklet seçerken birçok şeye bakıldığı gibi künyesine de bakmakta yararlı olacaktır kanımca.

Mesela, Honda Activa 125 Scooter 2023 yılında ülkemizde satışa sunuldu. Güzelce pazarlandı. Türk YouTuberlar gibi ben de Japon kalitesi olduğu için isminden ve milliyetinden dolayı olumluyduk her birimiz. Çünkü Japon dedin mi biz Türkler için çok harikadır.

Oysa Honda bir Japon otomotiv ve Motosiklet, Deniz taşıtları ve Robotik ile lgili dünyaca tanınmış meşhur üreticilerden biridir. Böylece Honda biz Türklerin görmeden bile olumlu olduğumuz harika ürünler olduğuna kanaat getirdiğimiz az sayıda büyük üreticilerden biri Honda.

Honda fiyat bakımından ülkemiz pazarına ucuz motosiklet verebilmek için Hindistan ile anlaşma gereği Honda Activa 125'i üretmiştir. Hindistan üretim merkezli olan Honda Activa 125 ta ki Ruhi Usta isimli YouTuber tarafından sunulan video da eleştiri alana kadar. Ruhi Usta isimli kanal bir motosiklet tamircisinin ürettiği içeriklerle tamir ve bakım içeren videolar içermektedir. Ben bu konuları bilmediğimden yazımı burada sonlandırıyorum. 

İşte bu Ruhi Usta isimli YouTube video kanalından Honda Activa 125'e yapılan eleştiri üzerine ben de künyenin veya üretim yerinin önemli olduğunu anladım. Fakat Honda gibi büyük bir şirketin kendi ülkesi haricinde olan üretimlerin iyi bir testten geçirilmesini öneri olarak Honda yetkililerine sunuyorum. 

Yine de Çin ve Hindistan üretimli ürün ve araçların alınmamasının daha iyi olacaktır savını tekrardan sunuyorum sizlere. Dışarıdan bakıldığında motosikletler çok güzel ama oysa nasıl bir içi var bilinmiyor? Birkaç yıl veya birkaç ay sonrası da bilinmez. Kullanıcılara tavsiyem nedir; yazı içeriğinden kendiniz alınız derim. 

****************************************************************************************************************************************************

Konu: Motosiklet Fiyatları ve Karaborsa

Sıfır kilometre motosiklet fiyat karşılaştırması ile kısaca anlatayım;

Suziki Burgman 400 ve Kymco Ak 550 ile arasında inanılmaz fiyat farkı var. Kymco Ak 550 de çok fazla öyle özellikler olmamasına rağmen sadece Suziki'den  CC farkı yüksek bile olsa da fiyatı yüksektir. Suziki Burgman 400 fiyat bakımından ve de dünyaca meşhur bir marka oluşu benim tercihimi olumlu yönde seyrettirir. Her iki Scooter fiyat ve CC gibi farklar içerse de klasik araçlar. 

Yani biz bu yüksek paraları ne için ödememiz gerekiyor hala anlamış değilim.

Karaborsa konusu:

YouTube da içerik üreticileri tarafından sunulan Karaborsa kelimesini işitirdim. Karaborsa nedir?

Karaborsa için büyük motosiklet üreticileri eleştirilerden nasibini izlediğim videolardan alırdı. Anlatayım; Karaborsayı sanki sanırsınız büyük şirketler yaparmış gibi konuşur bu YouTuberlar. 

Karaborsanın aslı nedir bilmem ama kendimce cevap vereyim:

Pandemi öncesinde İstanbul ilimizin ve de ülkemizin büyük futbol kulüplerinin biletleri karaborsaya düşerdi. TV'lerin spor programlarından ve haber içerikli yayınlardan karaborsa konusuna aşinayım. Karaborsa nasıl mı oluştu? Bazı uyanık Türkler erken yaşta ticaretin serbest ve vergisiz yoluna merak sarınca işi öğrenip ayak üstü elden yüksek fiyatlarla maç bileti sattılar. Böylece yüksek kârlı maç bilet satışı bi' başladı ve durmadı da motosikletlere de getirildi. Pandemi sonrası malumunuz ülkemiz ve dünya da üretim konusunda sorunlar oluştu. Basından öğrenebilirsiniz.

Kısaca;  büyük firmalar değil bazı Türkler oluşturdu bu karaborsayı. Türk kardeşlerden bazıları ticareti yanlış anlamış ve uygulama da hatalar içerince de karaborsa kaçınılmaz oldu. Yüksek KÂR için her şey.

Mesela, 2. el 50cc bir Scooter 2019 üretim veya satış yılı Yamaha Neo's marka benzin yakıtlı araç www.sahibinden.com web sitesinde 83.000 Türk Lirasına satışa sunulmuştur. Ve üstelik kusurları da var motosikletin. Yıllar önce 300-500 Türk Lirasına satılan Anadoludan moped satış ilanları vardı oysa bugün bir moped bile 20 bin ile 30 bin civarı fiyatlarla satışa sunuluyor 2. el olarak.

Bu ikinci el fiyatların yüksekliği de Karaborsa da bazı Türklerin uyanıklığı ile yüksek kâr etmek için yaptıkları marifetleridir. Yani İğneyi pandemiden sonra ne de ülkemizi sarsan Şubat depremleride dahil iğneyi kendimize hiç batırmıyoruz. 

Bilgi dolu diğer bir eleştiri: Erdoğan'ın aldığı 31 Mart 2024 yerel seçim yenilgisinde Erdoğan iğneyi kendisine batıracak mı? Yıllar geçer ama o iğne bir türlü batmaz Erdoğan'a.. Eğer lider olabilseydi Erdoğan bu sıfır ve 2.el araç satışlarında yüksek kârlı fiyatlara dur diyebilirdi. Birçok şeye de dur diyebilirdi Erdoğan ama pek sanmıyorum. Erdoğan'lı yıllarımızda hayat hep pahalı ve fakirlik ve diğer yanlışlar devam ettirildiği sürece Erdoğan artık kendini istifa ettirmelidir veya halk Erdoğan'ı istifaya davet etmelidir.

İğneyi kendisine batıran ya da ayna da kendisini görmeyen millet olduğumuzda yüksek fiyatlarla yaşamaya alışmamız gerekecek.

Mesela, B sürücü belgem olmasına rağmen yıllardır otomobil sahibi olamadım. Neden? Ekonomik sorunlar.
Motosikleti sıfır alamıyorsam ikinci el ilanlarına bi'bakmamla kaçmam bir oldu. Fiyatlar aşırı yükseltilmiş ve o fiyatlara Çin ve Japon menşeili sıfır kilometre motosiklet var oysa. (Sıfır kilometre araç satış ve özellikler bakımından değişiklik gösterebilir.)  Çin ve Hindistan menşeili araç ve ürünleri önermiyorum olsa da tercih sizin.

Bütün Hint ve Çin'li üretimler kötü mü? Ben de bilmiyorum. Fakat çok iyi testlerin yapılması gerekiyor. Dışarıdan bakmakla ne de motosikleti sürmekle de olmuyor bu testler. Sürüş testi dahil her şeyine bakmak ve iklim, hava ve yol koşullarında da bilgi sahibi olmak için testler uygulamak lazım. Dayanıklılk testi de bunlardan biri. 

Anlamadığım konu da neden motosikletlerde en kaliteli lastik görmemek.. Dünya para ödenir ama dünyanın en iyi lastiklerini takıp satışa sunulmuyor? Oysa parayı almayı bilenler lütfen en iyi lastik üreticisinin ve fren sisteminin ürünlerini takıp öyle satsınlar artık. Hakkımız değil mi kaliteli ve güvenli ürün/araç satın almak?

Hiç yorum yok: