ÖNEMLİ ! / IMPORTANT !

Sayın Ziyaretçi, Benimle ilgili ve ilişik, ilişkili Sosyal Medya (Instagram ve Twitter) üyeliklerimi sonlandırdım. Web siteleri, resim ve video vb. sosyal medya adres, etiket, vb. herşeyi dikkate almayınız! ❤ 💜 💛 💙 💕 💚🌷🍀🌻🥀🌹🏵🌼🌱🌸🌺🌿💐 ⛵⭐⭐🌞 Dear Visitor, I have terminated my related Social Media (Instagram and Twitter) memberships. websites, images and videos etc. social media address, tag, etc. ignore everything! Mr. Murat YAZGI English: Google Translate. 1June 2021 /Istanbul, Turkey

26 Nisan 2024 Cuma

Yapay Zekâ ile Para Kazanmak


Özellikle ChatGPT ile nasıl para kazanılır başlıklı bir video izledim. Ve bir haber web sitesinin teknoloji editörlerince hazırlanmış ChatGPT ile para kazanmak konu içerikli yazıları okudum. 

Yani ne düşünüyorum? Daha önce de yazdım 'emeksiz para olmaz".

Asılında günümüz çağı yeni işleri ortaya çıkardı ve çıkarıyorda. Topraksız tarım ile  Çilek bitkisinden kokulu meyve üretmek günümüz çağın yenilikleri arasındadır.

"Çağın getirisine kapıyı kapatamayız'... 

Mesela, tam olarak ileri seviyenin zirvesini yaşamadığımız ama küçük girişlerle robotik üretimler sanayii üretimlerinin seri ve hatasıza yakın olmasıyla robotik üretim sistemleri çağımız az da olsa başladı. Belki henüz çağın zirvesinin tepe noktasında değiliz ama küçük küçük girişler var ve zamanla büyüyerek devam edeceğe benziyor ve öyle de olacak. 

"robotlar ile üretimin insanları işsiz bırakıcağı eleştirisi var olsa da görülüyorki günümüz çağında robotik sistemlerin insanları işten çıkarması için gerekli özelliklere sahip olmadığı işsizliğin sebebi olarak bugünden görmek doğru değil.". 

Örneğin, robotik sistemler ile üretim için mutlaka işçilerin olması gerekiyor. Evet. Tuşa basmak ve kolu çevirmek, ürünlerin taşıması ve yerleştirilmesinde, temizlik, bakım, teknik ve yazılım hizmeti gibi şeyler için insan gücü ve akla ihtiyaç olduğu aşikardır.

Bu kapsamda ChatGPT veya başka bir Yapay Zekâ ile para kazanmanın doğru olup veya olmadığını size bırakıyorum. 

Unutmamak gerekir ki, Yapay Zekâ henüz tam olarak gelişmedi. Yani övgüler birçok Yapay Zekâ konulu, içerikli  yazıda var olsa bile insan zekâsı hataları fark etmelidir. Yani henüz istenilen seviyede değil günümüz çağı ve getirisi... Yapay Zekâ günümüz çağın getirilerinden birisidir. 

Düşünmek sizden, helal veya haram seçimin tercihini yapmak  sizden.


ChatGPT tarafından yazımın düzeltilmiş olarak size sunuyorum.

Tabii, işte düzeltilmiş metin:

"Özellikle ChatGPT ile nasıl para kazanılır?" başlıklı bir video izledim ve bir haber web sitesinin teknoloji editörleri tarafından hazırlanmış ChatGPT ile para kazanma konulu yazıları okudum.

Yani, ne düşünüyorum? Daha önce de belirttim: "Emeksiz para olmaz."

Aslında günümüz çağı yeni iş fırsatlarını ortaya çıkardı ve çıkarmaya da devam ediyor. Topraksız tarım ile çilek bitkisinden kokulu meyve üretmek, günümüzün yenilikleri arasında yer alıyor.

"Çağın getirisine kapıyı kapatamayız"...

Mesela, tam olarak ileri seviyenin zirvesini yaşamadığımız halde küçük girişlerle robotik üretimlerin seri ve hatasız olmasıyla sanayi üretimlerinin robotik sistemlerle gerçekleştirilmesi çağımızda az da olsa başladı. Belki henüz çağın zirvesinde değiliz ama küçük girişler var ve zamanla büyüyerek devam edecek gibi görünüyor, öyle de olacak.

"Robotlar ile üretimin insanları işsiz bırakacağı eleştirisi var olsa da görülüyor ki günümüzde robotik sistemlerin insanları işten çıkarması için gerekli özelliklere sahip olmadığı için işsizliğin sebebi olarak bugünden görmek doğru değil."

Örneğin, robotik sistemler ile üretim için mutlaka işçilerin olması gerekiyor. Evet, tuşa basmak ve kolu çevirmek, ürünlerin taşınması ve yerleştirilmesi, temizlik, bakım, teknik ve yazılım hizmetleri gibi işler için insan gücü ve akıl gereklidir.

Bu kapsamda ChatGPT veya başka bir yapay zeka ile para kazanmanın doğru olup olmadığını size bırakıyorum.

Unutmamak gerekir ki, yapay zeka henüz tam olarak gelişmedi. Yani övgülerine rağmen, birçok yapay zeka konulu içerikte olduğu gibi insan zekası hataları fark etmelidir. Henüz istenilen seviyede değil günümüz çağı ve getirisi... Yapay zeka, günümüzün getirilerinden biridir.

Düşünmek size ait, helal veya haram seçimini yapmak ise sizin kararınız.
 

Bilgi: Farkettiniz mi?

Kitaptan okumayınca bilgi ChatGPT'den.

Benim sorduğum soru:

Hindistan Demir Yolları en uzun demiryolu mudur?

Yanıtlayan ChatGPT:

Hayır, Hindistan Demiryolları, dünyanın en uzun demiryolu ağına sahip olabilir, ancak tek bir demiryolu hattı olarak dünyanın en uzunu değildir. Dünyanın en uzun demiryolu hattı, 9.289 kilometre uzunluğundaki Trans-Sibirya Demiryolu'dur, Rusya'dan Moğolistan ve Çin'e kadar uzanır.

Soru bizlere: Kitap okumak mı doğru ya da Yapay Zekâ'ya sorarak bilgiyi emeksiz almak mı daha doğru?

Emek: Düşünmek de bir emektir. Yazmak da.  

Emek sizce nasıl tanımlanır tanımlansın yeterki haram ve yalan tercihimiz dahil olmasın.





Ülkemizi Halk Yönetmelidir


 

Hiç yorum yok: