ÖNEMLİ ! / IMPORTANT !

Sayın Ziyaretçi, Benimle ilgili ve ilişik, ilişkili Sosyal Medya (Instagram ve Twitter) üyeliklerimi sonlandırdım. Web siteleri, resim ve video vb. sosyal medya adres, etiket, vb. herşeyi dikkate almayınız! ❤ 💜 💛 💙 💕 💚🌷🍀🌻🥀🌹🏵🌼🌱🌸🌺🌿💐 ⛵⭐⭐🌞 Dear Visitor, I have terminated my related Social Media (Instagram and Twitter) memberships. websites, images and videos etc. social media address, tag, etc. ignore everything! Mr. Murat YAZGI English: Google Translate. 1June 2021 /Istanbul, Turkey

24 Nisan 2021 Cumartesi

Kripto Para

İnternetten okuduğum haberler hayret verici ve düşündürücü.

Bu Kripto para çılgınlığı neymiş böyle!

insanlar mağdur ediliyormuş...

Kripto para yasal olarak ne Türkiye Cumhuriyetinde ne de tüm ülkelerde faaliyeti yasal değildir bildiğim kadarıyla.

Kripto para işini yapanlar insanlardan gerçek para alarak sanki yasalmış gibi işlem yapıyorlar. Ve üstelik ülkemizde borsası bile varmış bu kripto paranın.

Ülkemizde bu kripto para için oluşturulan borsa adı Thodex nasıl yasal olarak ve kimden izin aldı faaliyet için? Borsa oluşturmak için? 

Başka bir kripto paracı (VeBitcoin)  soruşturuluyor.

Bu kripto para işini yapanlar ülkemizde yapılan faaliyetlerine nasıl izin verilir?

Ben yıllar önce seyyar satıcılık yapardım. İznimde yoktu. Zabıta geldiğinde küçük tezgahımı topladığım gibi kaçardım. Zabıta kovalar ben kaçardım... bugün de öyle zabıta kovalar seyyar satıcı kaçar.

Helal para kazanmak için çok sıkıntı çekerdim. Çünkü param yoktu... yasal bir iş yapmak ve vergi ödemek hiç nasip olmadı. 

Bazı insanlar ne kadar da kolay açık alanda satış yapardı ve belediyenin müsaadesi ile. Ben de helal para kazanmak için çok çile çektim. Ama bir türlü izin alamadım. AKP'nin ülkemizi ve belediyeleri yönetmesi de hiçbir şeyi değiştirmiyordu.

Her seyyar satıcı için değil sadece bazıları şanslıydı. Çünkü günümüzde bile kolaylıkla izin alarak iş yapan insanlar vardı. Hayret ederdim bu nasıl bu kadar kolay olurdu!

Bir söz veya halk dilinde deyim vardı:
Yol yordam bileceksin...

Ben yol yordam bilmedim ve iş te bilmedim helal para kazanmak istedim yasal olarak ama bir türlü olmadı. Dışarıda simit satmak istedim gene olmadı. Hem de yakın zamanda. 

Türkiye Cumhuriyetinde vatandaş olmak beni mutlu etmiyor. Çünkü torpilim yok ve iş bilen, yol yordam bilen bir kimse de değilim. Param da yok. Böyle olunca açık kapı, kapalı kapı olduğunu anlamış oldum.


Bazı insanlar nasıl oluyor da yasal olarak iş yapabiliyorlar? İş için bunlara izni kim veriyor? 

Gel zaman git zaman yaşım 45 olmak üzere ama her nedense doğru gibi sunulan her şey doğru değilmiş anladım. 

Gönül almak varken ah almayın!..

Halkın parasıyla iyi yaşayan efendilerimiz varken  doğru gibi sunulanlar eğildi ve büküldü... Gerçek doğru asla eğilen ve bükülen değildir. 

Gerçek doğru sadece Allah'ın huzurunda eğilir...


Bu kripto para işi yapanlara yasal izin verenler de soruşturulmalı ve hatta istifa etmeliler. Birçok insanın iyi yaşama kavuşmak uğruna tuzaklara düşürülmesinden sorumlular da izin verenlerin de soruşturulması gerekir. Hatta politikacılar bile soruşturulmalıdır.  bu kripto para işin arkası çok iyi görülmelidir.

Hiç yorum yok: